Qui som

PERFUMERIA JÚLIA, la perfumeria i cosmètica selectiva al servei de la bellea personal.

L'empresa

Perfumeria Júlia

Al 1939 Júlia Bonet Fité obre el primer establiment JÚLIA.

FUNDADORA:
Júlia Bonet Fité

CONSELLERES:
Anna Maria Zamora, Melània Zamora, Immaculada Zamora.

Societat espanyola (1998)
C/Major, 6
25007 Lleida
Tel. 973 228400
Fax. 973 228401

Sociedat andorrana (1939)
Avda. Carlemany, 115
AD700 Escaldes – Engordany
Tel. +376 802 200
Fax. +376 861 051

HISTÒRIA:

Inici i consolidació

La Sra. Júlia Bonet va néixer a Andorra el 1922. Als 17 anys, va obrir una perruqueria als baixos del domicili familiar: aquest seria el primer establiment de l’empresa.

Al 1939, Andorra és un país rural, sense teixit comercial i amb precàries comunicacions terrestres amb els seus països veïns; Espanya surt de la Guerra Civil i els productes bàsics són escassos, igual que a França. En aquest context, cal afegir-hi les dificultats de ser dona en aquells temps.

Malgrat tot, la Sra. Júlia va saber veure l’oportunitat del negoci i va tenir la força i l’entusiasme necessaris per dur-lo a terme. Es desplaçava a Tolosa a buscar els productes necessaris i sempre tornava amb productes cosmètics que no es trobaven ni a Espanya ni a Andorra (pintallavis, esmalts d’ungles, fragàncies, etc.).

Des de l’inici, va associar el millor producte amb la millor atenció al client, una combinació que encara avui continua essent la clau d’èxit de l’empresa i que ha sabut transmetre a tots els seus col·laboradors. Així va néixer Perfumeria Júlia.

En aquesta etapa de la seva vida, va conèixer qui seria el seu marit, el Sr. Pere Zamora. Poc temps després de contreure matrimoni, aquest va deixar la seva feina i es va incorporar al negoci familiar.

Ell va contribuir fortament a mantenir l’equilibri família/negoci, gràcies al treball constant i a la dedicació conjunta del matrimoni així com de totes les persones del seu voltant. Es va impulsar el creixement del negoci amb obertures de nous punts de venda a tot el Principat.

D’aquesta unió van néixer les seves tres filles, que es van acabar incorporant a la direcció del negoci familiar.

tienda-antigua-julia

Als anys 80, la senyora Júlia ja havia construït el nucli de l’actual organització. En aquella època ja tenia 11 establiments al Principat d’Andorra i una seu central amb un edifici vanguardista que aviat es convertiria en un dels edificis més emblemàtics d’Andorra.

En aquesta dècada, la família llença al mercat Eau de Toilette Júlia per a dona, una fragància elegant, fresca i natural, resultat de l’experiència recollida i es crea una estructura que permet la venda i difusió. Aquest és el primer producte de l’actual línia de productes Júlia.

Als anys 90, Perfumeria Júlia tenia ja un gran volum de clients fidelitzats, majoritàriament d’Espanya i França que es desplaçaven cap als establiments andorrans per rebre consell dels millors professionals i adquirir productes de perfumeria i cosmètica selectiva.

Al 1995, d’acord amb l’objectiu de buscar sempre el màxim benefici per al client i premiar la seva fidelitat, es crea la tarjeta “Júlia Card”, programa que compta actualment 700.000 clients, i que es complementa amb el llançament de la revista “Júlia News”, pionera durant els 90 en el sector perfumeria.

L'EXPANSIÓ:

“Créixer mantenint els valors de sempre”

 

PERFUMERIA JÚLIA, encara que tingui un caràcter familiar i les seves arrels siguin andorranes, sempre ha mostrat determinació per créixer i exportar el seu model de negoci fora de les fronteres del Principat.

Al 1999, es pren una gran decisió ja que l’empresa familiar es troba en un moment dolç, amb quinze establiments és líder en el mercat andorrà en distribució de perfumeria i cosmètica selectiva, és un referent de qualitat per a proveïdors i clients i, a més, la primera i la segona generació ja estan integrades en el grup directiu. En aquest context, la senyora Júlia empren un nou repte i inicia l’expansió pel territori espanyol amb l’obertura de dos nous establiments a Osca i Tarragona. Fins l’any 2001 l’aposta para créixer a Espanya és consistent i cautelosa a la vegada. S’inaugura Júlia Manresa, Reus i Rambla de  Catalunya a Barcelona.

mapa-expansion-perfumeria-julia

La gran expansió es concentra entre l’any 2002 i 2007, període en que es materialitzen 26 obertures a Espanya i 5 a Andorra. En sis anys es consolida la posició al Principat, a Catalunya i a Aragó i es desembarca a la Comunitat Valenciana, Madrid, Navarra, La Rioja, Andalusia i Cantabria.

Obertures durant aquesta fase a Espanya: Iradier, Tortosa, Terrassa, Castellón, Sabadell, Platja d’Aro, Portaferrissa, Zaragoza, Granollers, Vic, Logroño, Vilanova i la Geltrú, Pamplona, Valencia, Marbella, Puerto  Banús, Rambla Catalunya 49, Elche, Alicante, Mataró, Terrassa II, Muntaner, Sitges, Almería, Madrid i Zaragoza II.

En el año 2008 y 2009 coincidiendo con la desaceleración económica mundial, PERFUMERÍA JÚLIA inaugura  nuevos establecimientos en Figueres y Andorra.

Als anys 2008 i 2009 coincidint amb la desacceleració econòmica mundial, PERFUMERIA JÚLIA inaugura nous establiments a Figueres i a Andorra. 

Aquests últims anys, el cicle econòmic ha estat desfavorable però, PERFUMERIA JÚLIA reprèn la seva expansió amb molta força. Al 2010 s’integren a l’empresa 3 nous establiments procedents de la tradicional cadena Perfumerías Ana i s’inaugura un punt de venda en l’exclusiu Centre Comercial Pedralbes Centre de Barcelona.

Al 2011 comença amb l’obertura del segon establiment a la ciutat de Reus i el desè punt de venda a Barcelona, al centre Comercial La Illa; d’aquesta manera PERFUMERIA JÚLIA es consolida com un referent en el sector de la perfumeria i cosmètica a la Ciutat Comtal i Reus.

Al 2011 es va convertir en un any especialment dur ja que el 3 de setembre mor la Fundadora i Presidenta de PERFUMERIA JÚLIA, la senyora Júlia Bonet i Fité. La senyora Júlia va ser una persona excepcional, lluitadora i honesta, amb una vida dedicada al negoci i al sector; se la coneix com una gran dona que va formar part de la transició d’un país. Tot i aquesta irreparable pèrdua, amb gran fermesa, les seves filles, Anna Maria, Melània i Imma, donen continuïtat a la seva inquietud de seguir fent créixer el negoci i firmen així, a finals d’any, l’adquisició de nou punts de venda en Madrid, de la Cadena familiar Perfumería Oriental.

El passat 23 de desembre de 2017 va donar lloc la nova obertura d’un dels establiments de Perfumería Júlia a Vilafranca. Aquest punt de venda disposa d’una superfície de més de 250m² on s’uneixen la tradició i l’experiència de Júlia combinats amb els millors principis actius cosmètics i un equip que compta amb molts anys d’experiència en el sector.

És molt important destacar l’operació Oriental, no només per l’aposta decidida de seguir creixent, sinó també pel cop d’afecte que representa el fet de consolidar-se a la capital espanyola amb 10 punts de venda ubicats als carrers més estratègics i amb més de 60 conselleres de bellesa contractades, la majoria, d’Oriental.

Aquest esperit empresarial que presenta fins a dia d’avui, va permetre a PERFUMERIA JÚLIA, finalitzar el 2012 amb 50 punts de venda propis a tota Espanya i 20 a Andorra, amb l’obertura de Salamanca i iniciar el 2013 amb l’obertura al maig d’un nou establiment al Centre Comercial Gran Jonquera. En termes generals, PERFUMERIA JÚLIA es mostra satisfeta amb la seva forjada trajectòria durant tots aquests anys a nivell sectorial i afronta el futur amb responsabilitat, optimisme i els valors sòlids de sempre.

 

tienda -illa-diagonal-perfumeria-julia

Premis i guardons

L’any 2004, neixen per iniciativa de les revistes sectorials BeautyProf i SELECTIVO els premis Perfumeria de l’Any, que són un reflex fidel de la realitat del sector cosmètic a Espanya.

Perfumeria Júlia ha estat guardonada en totes les edicions amb algun dels premis concedits, dels quals destaca el de «Millor Atenció al Client», aconseguit en 8 ocasions els anys 2004 – 2005 – 2006 – 2007- 2008 – 2009 – 2010 – 2012 – 2013 y 2014.

Altres premis rebuts són:

  • Millor Perfumeria: (5 anys) 2006 – 2009 – 2013 – 2014 – 2015
  • Millor Imatge: (6 anys) 2007 – 2008 – 2009 – 2014 – 2015 -2016
  • Millor Iniciativa de Formació: (3 anys) 2010 – 2011 – 2016 – 2017
  • Millor Iniciativa Comercial (2 anys) 2014 – 2015

 

També els prestigiosos Premis Vogue Bellesa ens van atorgar l’any 2008 el guardó de «Millor Cadena de Perfumeria», el que suposa un reconeixement molt important de la nostra trajectòria.